سفارش تبلیغ
صبا ویژن

.:مرکز آموزش مجازی جاسوسی:.

جاسوس و جاسوسی

 

جاسوسی چیست ؟

به علم ، فن وهنر نفوذ به گروه ها ، سازمان ها و یا کشور ها (هدف جاسوسی ) برای بدست آوردن اطلاعات محرمانه هدف به صورت غیر قانونی وسرقت این اطلاعات و رساندن آن به مقامات بالای سرویس جاسوسی به طوری که توجه هدف خود را جلب نکند جاسوسی می گویند .

جاسوس :

از زمان های گذشته و از چندین قرن پیش امر حفاظت اطلاعات وبه دست آوردن اطلاعات محرمانه از دشمن در بین کشور های مختلفی که در جنگ بوده اند وجود داشته و امری مهم و ضروری شمرده می شده است . به دست آوردن این اطلاعات در زمان های گذشته توسط خبر چین ها همان جاسوسان امروزی صورت می پذیرفت .

فردی است که به طرقی خود را به اطلاعات محرمانه هدف خود برساند و آن ها را دزدیده وبه مقامات بالای سرویس جاسوسی خود تحویل دهد و بتواند کار خود را با چنان ظرافتی انجام دهد که توجه کسی را جلب نکرده باشد . 

از زمان های گذشته تا به حال اطلاعات محرمانه بر برگ و الیاف درختان ، چرم حیوانات و یا کاغذ نوشته می شده است .امروزه در قرن 21 این اطلاعات به صورت مجازی و بر روی فضاهای مجازی ذخیره میشود به همین دلیل یک جاسوس باید به مهارت و علم اطلاعات ثبت شده بر روی کاغذ و اطلاعات مجازی و بر روه ی حافظه های الکترونیکی و دیجیتال و همچنین اطلاعات مخابراطی مانند شنود خط های تلفن ، موبایل ، بیسیم و شبکه های ساز مانی مسلط بوده و آشنایی کامل با زبان های زنده دنیا مخصوصاً زبان هدف خود داشته باشد .